måndag 22 juli 2013

Lekstugan

Först visste jag precis hur lekstugan skulle se ut. Fina pastellfärger, vitt bord, ljust fint porslin i miniatyrformat…och sen vaknade jag upp och såg mig omkring i lekstugan. Färg skall vi ha. Barnvänligt skall det vara. 

Så det fick bli bord och stolar från IKEA i glada färger. Plastos bestick och tallrikar finns redan. Trasmattan är en gammal som vi haft på villan.



Vi hade bygghjälp också.


Pia och Matilda hjälpte till.


Blåa gardiner fanns det redan i stugan.



Rimma matchade jackan med möblerna.


Astor fick sitta utanför stackarn. (men han var nöjd för det)


Färgglatt


Matilda har nog fastnat med benet ;)

Mycket trevligt blev det. Det som nu fattas är ett kök. IKEAS det där fina är jag lite intresserad av men kanske man skulle bygga ett själv (med vilken tid?) eller shoppa ett "billigt" på loppis (med vilken tid?). 

2 kommentarer:

Linda (kusinen) sa...

Åh vad avis jag blir. Jag vill verkligen ha en lekstuga till barnen. Men snart känns det som det är för gamla för det :-(

Jag vet ju hur du och jag gillade att vara i mommo och moffas :-)

Unknown sa...

Oj vad roligt vi haft i den stugan och många nätter som vi sovit där. Den här stugan är lite mindre och inte lika fin men nu då det finns möbler så tror jag den kommer att bli använd mer.
Ni får komma hit och låna vår stuga ;)