söndag 3 november 2013

Helgen, avslut på temamånaden samt nya utmaningar

Vi har haft en riktig slappar-helg. Vi har tagit det lugnt, gått i bastun, ätit, varit ute och gått och vilat. Astor har flyttat till arbetsrummet för att vi skall få ordning på torpet. Vi påbörjade alltså sömnskola igen och den här gången bestämde vi att nu skall han inte äta längre på natten. PUNKT. Första natten var jobbig och han skrek sig hes, andra var lättare och nu räcker det att man går in och pajar lite och håller handen på ryggen. Men han vaknar fortfarande många gånger per natt. Och det är A som har skött nätterna hittills så att jag skall få sova. Men det är ganska konstigt, fast jag fått sova bättre nätter (jag vaknar ju givetvis nog när Astor eller Rimma skriker) så känner jag inte mig så mycket piggare för det. 

Angånde tema-månaden och temat en sak in -en sak ut så har det gått mycket bra. Gjorde av med mycket saker i början av månaden. Så värst mycket har inte kommit in. Strumpbyxor, strumpor, en ny pyjamas, en second hand fleecejacka åt Rimma och sen lite saker som jag fått i present. Ligger dock på mest ut så jag är nöjd. 

Tema för november kommer att vara "köp julklappar" och rör på dig mer. 

Köp julklappar därför att jag vill ha det över så fort som möjligt. Har ju redan börjat på detta, för ca 2 månader sedan men nu är det allvar. Jag hoppas på att ha alla julklappar köpta innan december är här. Är skeptiskt till att det kommer att gå men skall försöka. =)

Rör på dig mer. Det säger väl sig självt. Detta hade jag på G här för någon månad sen men sen så…ja, jag vet inte vad som hände?! Hösten? Men nu är det dags att ta tag i detta igen. Och det är inte något stort mål jag har. Om jag kommer upp i 10-12 km per vecka så är jag nöjd. Vet att vissa av er springer detta på en kväll men för mig är detta en bra start. 

För en vecka sen införde min man och jag en ny regel som vi skall följa ännu ca en månad. Vi får bara äta godis i helgerna. Till godis räknas: godis, kex, kakor, tårtor, smörgåstårta, glass och limsa. Mitt vitchokladplatteintag (bra ord va? ;) fick jag ju nerskuret till två plattor i veckan. Så kanske en platta per helg skulle vara att sträva efter nu då. 

Så: 

KÖP!
GÅ!
ÄT EJ!

Inga kommentarer: