torsdag 29 maj 2014

Armstrong goes STRONGER på Ritz


Här kan man verkligen säga att en bild inte säger mer än tusen ord. Dålig iphone bild på en super show. Känner ännu har jag får gåshud av blottan tanken på Phantom of the Opera. Detta är konst då det är som bäst. Begripligt men på samma gång flummigt. Tyska blandat med tecken, musik som jag inte ens skulle lyssna på i normala fall, sköna tolkningar och fina tecken. 

Efter showen fick jag inte riktigt sagt någon om någonting för timmen var fylld av både välbehag, kalla kårar, gapskratt och OMG-känslor. 

Ser redan fram emot nästa uppträdande! Detta var andra gången jag såg Armstrong och trots att en del av låtarna var samma så tyckte jag det var bara bra för jag tyckte jag kunde hänga med bättre. Har alltid gillar musik tillsammans med tecken. Gjorde en del sånt i skolan och det var ju nästan så jag själv ville stå med där på scenen. Och bäst av allt är ju att trots att du inte kan alls teckenspråk eller tecken så kan man njuta av detta samtidigt som man kan lära sig några tecken. 

Hannele och Christel (som tillsammans alltså är Armstrong) tecknar tydligt, vackert och stort. Nästan så man blir svettig då man ser på dem. De tar i ända från tårna och lever ut varenda tecken. Det är väldigt synkkat men samtidigt så kör de sitt eget race och tecknar varenda tecken som de själv tecknar det och inte "inlärt" så att det skall se exakt likadan ut. Dessutom är de nästan lika långa och det ser mycket symmetriskt ut. Ett bra team helt enkelt!

Det jag försöker säga är: Nästa gång då ser att Armstrong har ett uppträdande någonstans så far du dit, ok!??


Utsikten och en...


...obligatorisk toalettselfie.

Vad kan man säga? SKITKUL!!!
Att jag dessutom fick komma bort hemifrån en stund var ju en mycket stor bonus.

Inga kommentarer: