fredag 16 januari 2015

En fredag


Jag som försöker äta lite nyttigare skulle verkligen inte ha behövt den här i dag...men till mitt försvar så kan jag säga att det var rågbotten (= mycket nyttigt, muahhahhaa) och att Astor åt upp halva. Jag har alltid lika svårt att välja pizza vid Rossos lunch men den här gången så blev det supergott. Bacon, färska championer och pesto. Superbra mix och det kommer nog att bli "the pizza", förutom att jag ju inte skall äta sånt där skräp längre ;)


Lill-njutaren. Han som sa baconpatta (dvs baconpasta) så fort vi kom innanför dörren till Rosso. 

Vi var alltså ute på en hederlig shoppingrunda jag och lill-njutaren. Twinrix åt Astor från apoteket, födelsedags biljetter åt en viss söt Voitbybo, shopping på Polarn o. Pyret, samt ett pika pika besök till HM.


Och jaa! Polarn o. Pyrets rea levererade big time! Rimma fick ett par glassleggings och en mössa till nästa vinter. Astor hade fått presentkort så han fick lite mer. En ny t-shirt från den nya kollektionen, med älg på givetvis. En grön baströja, en glass t-shirt (hans body kommer ändå inte att gå i sommar längre), en mössa till nästa vinter samt strumpor i en storlek större än den som de nu har och i sådana färger att båda kan använda dem. Med presentkort på 40€ och massvis med rabatt landade detta på 38€ och det ni, det är reashopping då det är som bäst. 


Och lill-sötisen fick en krona. Hon har hittills bara haft diadem och då jag såg den där kronan kunde jag inte motstå. Måste ta en bild på henne någon dag då hon stailar upp sig. Hon skall alltid ha skorna hon fick av Linda & co. från Stockholm, ett par supersöta träskor. Sen skall hon ha antingen sin princessklänning, alternativt Siia-klänningen (dvs Luciaklänningen). Ibland vill hon bara ha en kjol till, med paljetter förstås. Så står hon här och berättar vad vi skall göra. "Nu Mamma, du sitter ner där, varsågod". " Nu skall vi sjunga: ja må hon leva". " Nej Mamma, inte du sjunga, bara Rimma". Och så leker hon klubben, dagis eller skola. Berättar vad vi skall göra med en mycket len röst. Säkert något hon lärt sig i klubben för hemma hos oss är det nog hög röst och skrik som gäller ;)

Astor sov förresten H E L A natten i sin egen säng förra natten, när har det hänt senast? I somras? Sen har han lärt sig ett nytt ord...Nakupeter! Han har länge sprungit omkring naken och ropar: "Attu e nakupeet". Ja, Astor du är nakupelle! Och idag så bestämde han sig för att det heter nakupeter. Djiiis vad jag har flaxat åt det där: Nakupeter. Undrar vad Moffa har att säga om den saken?! ;D

Ja och på tal om att sova. Astor gick självmant i sängen idag efter gröten och la sig under täcket och somnade. Jag var inte ens i närheten, höll på att hjälpa Rimma borsta tänderna och med pyjamasen och under tiden så däckade han. Mera sånt här!

Och vet ni, i dag då jag gick på stan så fick jag en av de där första vårkänslorna. Fast det är långt kvar till våren så börjar men ändå se ett ljus i tunneln. Härligt!



Inga kommentarer: