lördag 24 januari 2015

Vår dag samt lite halar-snack


Hon har blivit så duktig på att rita med de här tupperware plattorna. Det kräver ju en del att få dom att hållas stilla så man kan rita. 


Ingen av ungarna skulle gå ut i dag. Jag fattar inte! De tycker båda att det är superroligt att vara där ute men ändå så skall de envisas om att INTE gå ut. Rimma gick in i vårt sovrum och vägrade komma ut så jag fick ta till ett hot som jag visste att fungerar: Din Frost dvd får börja bo i garaget om du inte kommer med ut. 


Ser hon ut att lida där ute? ;)


Shoppade nya mössor på polarn o. pyrets rea åt barnen och testade även dem i dag. 



En av de saker som jag gillar mest med Didriksons halare är att de har så mycket reflexer. Tycker de har bra passform och fast våra barn är mycket olika till formen så passar de ändå på båda. Nästa vinter så kommer barnen att vara på dagis dvs. dessa halare kommer att få det ultimata testet. Jag tillhör dem som är lite bekväm och då jag hittat något jag gillar så fattar jag inte varför jag skall söka efter något som kanske är bättre. Vi har haft en polarn o. pyrets vinterhalare (lånat av kompis) som vi hade åt båda barnen. Den var också mycket bra men tycker dessa är mycket snyggare och som sagt, de där reflexerna!!!

Vantarna vi använder kommer från polar o. pyret. De är bra, men här kunde jag nog tänka mig att testa något annat märke. Rimma brukar ha ganska kalla händer. I dag så sa hon dock att hon har kalla händer så vi gick in men hennes händer var alldeles varma då vi kom in, så jag tror det var Frost-dvd som gjorde att hon "trodde" att hon hade kalla händer. ;)

På tal om barnkläder så har vi ju "bara" en vinterhalare och ett set med kläder för vår/höst. Vi klarar oss utmärkt med detta. Vi har ett par vinterhandskar per barn. Det har aldrig varit något problem att de skulle varit våta för de är de aldrig. Vi har ett par kurahandskar per barn men Astor har aldrig använt sina. Så vi har inte en bättre halare och en "sämre" halare. Får se hur det blir sen då barnen börjar på dagis. Då kan det hända att vi behöver mer men just nu klarar vi oss bra. 


Då vi kom in så bänkade sig ungarna framför tv:en och tittade på Frost. 


Arendal. Efter att vi sett filmen, givetvis pausat för mellispaus, så byggde vi Arendal av Duplo. Det är mycket Frost nu. 


Det är helt otroligt hurudant lockigt hår den här lillkillen får när han kommer ur badet. Men nästa dag efter att han sovit på det ser det ut som det brukar igen. 

Inga kommentarer: