lördag 11 augusti 2012

Läget just nu


Nästan klart eller vad säger ni?!
(Luckorna är på målning, kaklet beställt ---> borde komma på tisdag, diskbänken har kommit, Uffe har beställt nya bordsskivor och en ny fläkt borde köpas. En likadan men en nyare.)


Så här ser vårt nya golv ut!
(Detta är vårt sovrum och skall få en fondvägg, har en bit tapet på väggen men den är så ljus att den lika gärna kunde vara vit så vi måste söka vidare)


Så här ser vi ut! Och vår vägglösa tambur!


Rimma har blivit 10 månader och det här är den bästa bilden jag lyckades få. Fotokurs, någon???


Japp och jag bara växer jag. Vecka 19 har vi på G.
( Har börjat få halsbränna redan och är väldigt trött och känner mig rätt så slut. Men om jag får sova lite längre på morgonen så känner jag mig genast lite bättre och då slipper jag oftast illamåendet också.)



Så var vi på Konstens Natt. Jag var och tittade på Armstrong, superbra! Här skulle vi köa för en ballong men så ville jag inte ha en grön Keskusta ballong utan hellre en röd SFP men vi hade inte tid att börja välja och vraka för Rimma var supertrött så det blev ingen ballong alls. Roligt att träffa bekanta och barn som jag skött om tidigare. Alla barnen ville krama mig och var glada att se mig så något bra måste jag ju ha gjort i mina dagar. ;)


Här är vår tambur igen men nu med ny vägg. Vi har alltså tagit bort väggen och skåpen och flyttat hela väggen framåt för att få plats med vagnen. Vi vill inte ha den i ett kallt ute förråd eller köra in den i gästrummet så vi gjorde det brutala och flyttade på allting. Sen när vi någon gång inte behöver vagnen längre så skall vi göra någon form av bänk som man kan sitta på då man klär på sig skorna. 

Den där superfina tapeten med jorden på får jag nog skippa. 250 euro för en tapet är för mycket. Speciellt då det är en fondvägg. Hittade på ebay limmärken som man kan lägga på väggen med jorden som kostar ca 15 euro, så det får väl bli dessa. Men nu måste jag ju då bestämma vad det blir för färg på väggen istället. Jag gillar ju tjejigt och rosa men eftersom vi inte vet vad Unge-Unge har för kön och inte tänker ta reda på heller så får vi köra på något neutralt. 

Vi har mängder kvar att göra och jag kan inte hjälpa till så mycket eftersom det inte går att vara i lägenheten med Rimma. Hon vill vara överallt och titta och känna på allt. Och ni kan ju tänka er att det mesta är farligt och NEJ ställen så vi är mest hemma och lagar mat åt A. I dag hämtade vi ca 20 flyttlådor (som jag redan har fyllt) så lite har jag ju haft att göra. 

1 kommentar:

Linda (kusinen) sa...

Åh vad ni är duktiga! Det kommer bli så fint.
Vi börjar vårt bygge nu i slutet på september. Så nu i dagarna ska vi börja packa, slänga och ha oss..
Spännande!
Fin mage du fått! Tänk att det nästan är halva graviditeten som gått redan, det går så fort.
Rimma hon är lika söt som alltid hon.
Massa kramar och pussar till er!