torsdag 23 augusti 2012

Renoveringen del nånting


Köket börjar se ut som det kommer att göra sen. Ugnen behåller vi men fläkten bestämde vi oss för att byta. Det blir ingen sån där snygg hig-tec-nymodern utan en nästan likadan som där fanns men bara lite uppdaterad. 


Nya dörrkarmar. Rimma inspekterar och A bygger.


Rimmas ljusrosa vägg.


Lilla wc är målad och golvet färdigt. Här blir det ny wc stol.


Rimma tittar på så att pappa gör rätt. 

Nästa vecka är det alltså flyttdag. Jag försöker packa några lådor varje dag. Mer än så hinner och orkar jag inte just nu. Mest oroar jag mig över garaget och ute förrådet, hur i hela fridens namn vi skall få alla saker därifrån packade. I helgen skall vi till villan så vi får hoppas nu då att jag hinner packa massvis imorgon också. Kräftor skall inhandlas, matta hämtas från Asko och IKEA listan uppdateras. 

Sammandragningarna har börjat och är ett tydligt tecken på att det är dags att ta det lugnt. Nu får vi bara hoppas att våra planer på en resa genast efter flytten blir av. I stället för vår november resa som jag nu idag äntligen avbokade. Vi hade ju tänkt att vi kanske bokar om via Finnmatkat till någon annan resa men de hade inget att erbjuda som vi skulle varit intresserade av, tyvärr. 
Hur som helst så hoppas jag på ordentlig avslappning sen efter allt detta. 

Inga kommentarer: