måndag 25 augusti 2014

Kräftor och sånt


Söndags kräftskiva med familjen.


Båda barnen smakade på kräftorna men var inte så värst förtjusta. Astor tyckte dock massor om kräftorna, att leka med dem det vill säga. Han satt och plockade dem till sin tallrik, satt dom tillbaka på fatet och tillbaka till hans tallrik. 


Älsklingar!


I dag skulle Rimma till klubben så jag och Astor gick till parken en stund. 


Astor lekte tågchaufför. Sen fick han gå runt i butiker med mig på stan och han var så duktig så. Min nya hobby kräver lite utrustning så vi var ute och skaffade lite sånt ;)


Sen for vi till Rosso på lunch på tumis. Kommer inte ihåg att vi aldrig skulle ha gjort det förr. Inte på stan i alla fall. Meea pitta (mera pizza) satt han och sa och åt massor. 


Sen hämtade vi Rimma och båda somnade i bilen. Här sitter de och väntar på att Pingu skall börja.


Glädje över att få se på dvd. 

Då jag fråga av Rimma idag om hon vill fara på öppet dagis i morgon så sa hon nää. Och förklarade att hon redan varit där (på klubben idag alltså). Jag fortsatte att fundera över vad vi skulle kunna hitta på i morgon, kanske vi skulle fara till GW gallerian en sväng. Jåå skiker hon...Rimma tykkä gallerian!!! Så shopping it is, tror jag. Det enda som vi behöver är trosor åt Rimma. Eventuellt ett par byxor åt Astor. Så vi får se vad vi hittar på. Måste fråga på nytt i morgon då vi vaknar. Finns viss risk att hon ändrat sig ;) 

Förra natten kom hon för första gången själv till vår säng på natten. Man började höra små springsteg och så kommer hon in, kastar upp dörren och där står hon med Herr Nilsson under armen och jag lyfter upp henne i vår säng. Underbara unge! 
Astor hämtades också i något skede och på morgonen vaknade jag till av att A tog ett foto på oss. Jag, Astor och Rimma så nära varandra som det nu går att sova. 
I något skede tyckte jag det var jobbigt och trångt att sova tillsammans, men just nu går det bra. Enda som tycker det är lite jobbigt är Rimma för Astor kan lägga sig ovanpå henne och då blir hon arg som en liten geting och så skriker hon så alla vaknar. Men väger man själv 11 kilo och sover sött och får en lillebror på 15(!) kilo på sig så skulle väl vem som helst bli lite sur. 

Inga kommentarer: