tisdag 19 augusti 2014

Vasa-Umeå-Vasa del 2.


Då vi var framme i Umeå hoppa vi på bussen. 


Astor tyckte det var roligt. 


Efter ett tag så började ögonlocken dock bli tunga för samtliga i vår familj. Förutom jag...hade fullt upp att se om jag känner igen någonting. Har ju varit ganska mycket i Umeå förr i världen. 


I city slukade vi lite mellis och snabbshoppade på Åhlens och Lagerhaus. 


Kanelbulle som sig bör i Sweden. 


Cityvy


Barnen hoppade i en hoppborg och jag skrev under nån protest mot kärnkraft.


Sen var det dags att åka tillbaka till båten. 


Mitt resesällskap spanade på flygplan, traktorer, grävmaskiner och lyftkranar. Själv spanade jag efter huset som min pappa & co bodde i. Såg det! =)


Tillbaka till båten. 



Man kan ha väldigt kul med en Mer flaska. 


Dags att gå ombord. 


Vy från hyttfönstret. 


Vi hade verkligen tur med vädret. 


Ute på däck.


Bekant båt med bekant förare såg vi också. 


Astor kollade också. 


Vi åt gröt i hytten och tittade lite på Barbapapa. 


Drack mjölk...


Och tittade ut lite till. 


Busade med pappa och sen var vi redan framme. 


Rimma ville ha en Herr Nilsson då vi var inne på Åhlens och det tyckte jag hon kunde få. Efter det har han varit med till klubben och sover med henne varje natt. Han bäddas ner och får pussar. 

Resan gick mycket bättre än vi trodde, barnen var vakna tills båten var i land och somnade först i bilen på väg hem. Eftersom pyjamasarna redan var på så var det bara att bära in dem här hemma i sina sängar. 

Båten var nostalgisk. Skärgårdsbordet var gott. Umeå (city) såg annorlunda ut än förr. Kände inte igen någonting, konstigt nog. Det är ju en ganska kort tid man är i stan, om barnen inte skulle ha varit med så skulle man nog hunnit med mycket mer. Är dock nöjd med shoppingen som vi gjorde. Det var inte så mycket vi var på jakt efter heller. 
På väg hem så åt vi i cafet på båten och det var tyvärr ett riktigt bottennapp. Jag åt en räksmörgås som var helt ok, men hamburgaren som A åt var alldeles torr och franskisarna som han och barnen åt var riktigt läbbiga. Så något därifrån rekommenderar jag inte. 

Det var en rolig dag (tack till T, M och lilla V som var med oss). Blir nog en trip igen i något skede. Gärna en utan barnen så man hinner mer. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! :) Vi hade roligt!
-M-

Unknown sa...

=)