måndag 26 september 2011

Babyfilt och plantering

Då vi var i Seinäjoki i veckan så hade Hanna en så fin babyfilt från Pentik åt sin söta dotter att jag bara var tvungen att köpa en åt oss också. Dessutom hade jag ett köpkort till Pentik som jag haft väldigt länge så vi fick två flugor i en smäll.


Det fanns en brun stickad filt som jag också skulle vilja ha, men vi skall se om Pingvinen är en liten frysare som sin Mamma först.

Vi var till mödrarådgivningen idag för att kolla att allt är som det skall. Vikten ligger på exakt + 11kg vilket jag är nöjd över. Hb var förvånande 138. Blodtrycket bra. Sf måttet hade växt till 31 så jag finner ju mig på kurvan snart ;)

Hjärtljuden var lite låga igen. Tror att Pingvinen tycker det där med mödrarådgivning är så tråkigt att man kan ligga i djup sömn då. Men sen när vi satte oss i bilen så då vaknar vi upp och lever till som vilken hilding vilding som helst.

För att försöka få ut ungen har jag idag planterat om alla mina tre stycken blommor som fått leva ute hela sommaren. Resten kastade jag helt kallt bort. Två grönväxter och en kaktus får duga!!!


Inga kommentarer: