måndag 26 september 2011

Problemhörnan

Ett av våra stora problem i hemmet (förutom förvaring och tillräckligt med rum) är belysning. Lampor. Vi får liksom inte riktigt till det. Skönaste ljuset kommer från vår jordglob och vår tupla kupla. Men sen är det liksom stop. Och nu har vi en problemhörna i vardagsrummet. Det går inte att sitta och läsa i soffan om kvällarna för det är så mörkt.


En lampa behövs alltså i detta hörn!

Men vad skall vi hitta för en lampa? Till saken hör ju det att varje gång vi går förbi en butik som säljer lampor så frågar A av mig: skall vi gå in och titta?  Och jag svarar nej. Därför blir det ingen lampa.

Problemet är också att soffan nästan sitter fast i väggen så det går inte med nån sådan lampa som jag skulle kunna tänka mig.

En sån här skulle vara fin men den kräver lite utrymme.

(riviera Maison)

Kanske det skulle vara någon form som skall fästas direkt i väggen eller läggas på en liten hylla???

Kanske en Block lampa på en liten hylla?

Eller kanske det skulle gå med en sån här Discovery?

Eller en sån?

Det blir väl en sån här:


En äkta stormskärslykta. Bättre sken får man leta efter!

Jag tar gärna emot tips på lampor om någon har öga för vad som skulle passa i vår problemhörna!

Inga kommentarer: