måndag 19 mars 2012

Babysim

Anmälde mig i dag till babysim i Korsholm. De hade nya kurser på sin nätsida och jag anmälde mig bums. Nu får vi bara hoppas att vi ryms med!!! Jag hann bli riktigt sur där ett tag. Dumma Tropiclandia. Och eftersom jag nu tänker snacka skit om Tropiclandia en stund till så kan jag ju bara säga att den där sk. maten de har där i "restaurangen" verkligen inte är god. 

För det första så om man vill äta av buffén så får man PLASTbestick, PLASTmugg och PAPPERStallrik. Det kanske är så att de använder så mycket vatten i bassängen att de inte kan använda diskmaskiner längre och därför måste använda sig av dessa miljöförstörare. Så svårt är det inte att diska lite bestick och några tallrikar. 
Pizzans skinka såg ut som någonting jag inte ville äta men för 9e så var det väl bara att slafsa i sig. 

Så de får verkligen inte godkänt på den avdelningen alls. Men vad förväntar man sig då det är spanjorer i farten…de brukar inte bry sig om miljön det mesta.

Anyway, rubriken säger babysim. HOOPPPAAS att vi ryms med och får plaska med Rimma lite. Hon har inte riktigt börjat tycka om det där med vatten ännu. Beror nog på hennes två månaders badpaus. 

Läste någonstans att barn med höftledsluxation kan ha nytta av att gå på babysim så vi hoppas att det har en positiv effekt även på detta.




2 kommentarer:

Linda (kusin) sa...

Sötnos! Klart hon måste få plaska lite på babysim!
Leah älskade det då hon var liten..
Kram på er!

Unknown sa...

Ja det tycker jag också. Hon måste ju också få öva sig lite. Så där som Leah och Eila…hihi packa väskan och dra till GC. I can´t wait!