fredag 23 mars 2012

Funderingar angående boende




Rimma chillar och är glad

Boende. Finns det något svårare? Ena sekunden så vill vi ha ett egnahemshus och nästa absolut INTE ha ett. Vi tittar på både hus och radhuslägenheter. Har hittat flera bra. Har även hittat många vi vill ha som är alltför dyra. 
Härom dagen bestämde vi att radhus är vår grej och vi hittade den perfekta. Som vi SKALL HA! Sen så hittade vi ett hus, som vi också SKA HA! Sen funderar vi även på möjligheten att bygga. Vi är öppna för allt just nu.

Fakta är dock:

- OM vi skulle FÅ en tomt så skulle vi bygga direkt. De som är till salu är för dyra på de områden som vi är intresserade av. Sen tänker jag också på hur jobbigt det är att bygga.

- Vi vill helst ha ett hus/lägenhet i enplan. Det är lättast och då kan man använda kvadraterna bäst. Men de hus vi gillar är oftast i två plan. Om det är bra planerat så är det ok med två.

- Jag gillar inte att göra snöarbete, klippa gräs och sånt. Jag kan tänka mig att rensa lite i rabatterna ;) Så radhusboende kanske är min grej. Med hus så är det oftast så mycket mer jobb.

- Jag skulle själv vilja bestämma all inredning i köket, badrummet och ja, allt, väggar, golv, möbler, dörrar… Köper man något rätt så nytt så har man inte råd att göra om allt och då känns det bättre att satsa på något billigt som man får göra om precis som man vill eller helt bygga nytt. 

Nu återstår nog att gå på lite fler visningar och hoppas att drömmarnas hus finns framför oss snart. Skulle vilja inreda och lägga ner energi på något nytt. Har massor med idéer men känner att jag just nu inte vill göra något mer i denna bostad. Inspirationen hör inte hemma här utan i något nytt.

Inga kommentarer: