måndag 23 april 2012

Lite funderingar angående boendet vol. 542

Förde en del av grejerna till loppis. Vårt bord är lååångt borta in i salarna på Adam&Ewa men jag hoppas att folk hittar dit i alla fall. Medan vi stod och packade upp så gick en tjej förbi och nappade åt sig ett par små rosa tossor som var splitternya som aldrig blev använda. Så ungefär en och femtio borde jag ha inne vid det här laget. ;)

Skall åka in en sväng i dag och fixa till bordet. Det var så mycket folk i farten igår att jag tror att det lär ska vara ganska råddigt på vårt bord. Sen skulle jag ju gärna fynda lite själv också. 

Angående boeandet så funderar vi ännu. Konstigt va?!!
Om ALLA kriterier uppfylls så borde det ju vara bra eller? Det måste dock göras en massa överallt. Inte ett ställe är på det sättet "perfekt". Utan det skulle bli lite i köket, lite i hallen, byta golv i nästan hela lägenheten, lite måla vägg, lite lägga tapeter… Och så är det den där saknaden av känslan. Den där känslan som jag brukar få. Känslan som säger: JEEEEEEE, där skall sängen stå och där skall det finnas en burk med kakor (hoppar upp och ner av glädje) och YESSS, där målar vi lite och så blir det perfekt! 
Nu är känslan lite så där: mjaa, ok vi kan ha sängen där och så målar vi lite grann. Det blir nog bra. 

MEN…hur många av de bostäder som jag hoppat upp och ner åt har vi sen köpt? Nej, jag tänkte väl det. 

Kanske man måste tänka logiskt och "järkevästi". Och kanske tänka på vad vi får istället för vad vi går miste om. 

Vi skulle få: 
En plan
Gavellägenhet
Öppen lösning i vardagsrum och kök
Klädvårdsrum
4 rum
Stor bakgård med terass och jordgubbsland
Stanna kvar på det område vi vill stanna kvar på
JAG skulle äntligen få mitt vitrinskåp som jag drömt om
Rimma får eget rum
Kvällssol
Förvaring i massor
Gäst/arbetsrum
Rimma skulle kunna sova på både fram och baksidan utan att bli störd av en massa ungar som springer runt och skriker



Vad vi går "miste" om eller vad som inte är bra:
Vi är tvugna att flytta från vår första lägenhet
Jag får inte ta med vårt fina badrum :(
Möjligheten att se folk som går förbi under dagen (=gavellägenhet och köksfönstret mot andra hållet)
Huset är ju inte det vackraste om vi säger så
Klädvårdsrummet är litet och känns aningen instängt och man slipper inte ut på gården från det (men å andra sidan så har vi inget alls nu…så vilket är bättre?)
Färgerna i badrummet är inte riktigt i min smak och vi kommer inte ha råd att göra om det helt

A sa till mig igår att vi nog kommer att hitta vår drömbostad. Och det är ju sant. MEN orkar man vänta i flera år på att den "rätta" kommer. Om vi renoverar just den här lägenheten så kanske den blir den rätta?!

Vi funderar vidare…


Bilden har inget med inlägget att göra =)




Inga kommentarer: