måndag 29 oktober 2012

Dag 1- 10 fakta om mig själv.

1. Jag har svårt att kasta saker. Jag blir så otroligt fäst vid alla världens tidningar, kläder (från högstadiet) och prydnader. Det värsta är att jag inte har rum för alla dessa grejer. Som tur är så får jag ryck ibland och kastar bort en massa. Har nu en stor loppishög med grejer och för några dagar sen så kände jag att NU, nu kan jag kasta bort böcker som heter Matematik för klass 4 och 5 och modersmål. 

2. Min älgnallesamling. Den är till ungefär 50% på väg till loppis. De jag tycker bäst om sparar jag och de som inte känns så viktiga är på väg till nya hem. Det är liksom dags nu.

3. Då det gäller inredning så gillar jag det vita och det stilrena MEN jag älskar ändå färg och mönster och att få dessa två blandade snyggt, ja, det brukar inte bli så snyggt.

4. Min kandidat i kommunvalet klarade sig utmärkt!

5. Jag fyller 32 år imorgon. 

6. På alla bloggar som jag läser ser jag så mycket superfina polarn och pyret kläder. Sen då jag själv går in på P.O.P så hittar jag oftast ingenting, yrar runt en stund och så går jag ut. Samma visa alla gånger!

7. Jag behöver en ny vinterjacka. En som inte är så tjock som min Canada Goose men inte så väldigt tunn heller. Har siktat in mig på en Didriksons men inte riktigt hittat den rätta modellen ännu.

8. Det är sååå skönt att bo i enplans lägenhet nu!!!

9. Jag har inte köpt ett nytt nagellack på väldigt länge.

10. Jag skulle vilja åka iväg på en längre resan medan barnen ännu är små. Skulle t.ex. vilja bo en månad eller två i Thailand. Genast till våren eller på hösten då det är som ruggigast. Det skulle vara så härligt att bara vara i värmen, inte behöva bry sig om några vinterkläder eller tider att passa. Att simma då man vill, äta god mat och bara njuta. Tror tyvärr att detta bara kommer att vara en dröm men man får ju drömma. 

2 kommentarer:

Tina sa...

Skönt å veta att man inte e ensam på å samla...har några plagg från sexan som absolut måste sparas! :D Prov å skolhäften, böcker känner jag igen...men tror faktiskt jag slängde dem...eller ligger dom på villan där jag har några lådor förvarade..?!

Unknown sa...

Haha…jag har en massa kläder som jag hade i högstadiet som jag nu "sparar" till Rimma och är säker på att hon vill ha dem sen. Hon kommer säkert att fnysa åt mina kläder och be om 500 euro så hon får nå märkeskläder sen då hon går i högstadiet. ;)

Jag sparade en del av böckerna ännu men kastade många. A och hans bror brände alltid upp sina böcker på villan på somrarna…hur kan man göra så liksom??? =)