söndag 28 oktober 2012

Inköp till babyn

Jag presenterade ju en lista tidigare här med en massa saker som behövs skaffas inför en bebisankomst. Men eftersom jag redan har en bebis här hemma så känns den där listan nu lite "för lång" för de flesta sakerna har vi redan.
Så här kommer en ny lista med enbart de saker som SKALL köpas:

- Vagn (det skall bestämmas snart)
- Bilstol (kan bestämmas sen när vi vet vilken vagn det blir)
- Åkpåse till Rimma (bestäms sen då vi vet vagnen, antingen blir det en orginalpåse eller en av annat märke som passar. Nya babyn får ta Rimmas mammalåde påse.)
- Ett täcke till babyn (inte för att Rimma aldrig någonsin hittills använt sig av täcke så egentligen så behöver hon inte sitt…)
- Babybody i storlek 50 eller 56 (beroende på märke, att ha på sig då vi kommer hem från BB)
- Skötväska

Och IFALL någon väldigt vänlig själ vill sälja någon av dessa till mig så köper jag dem gärna:



Dessa två finns i den nya mammalådan som nyss kommit ut och dessa var de två som jag vill ha. Så det känns väldigt onödigt att ta lådan bara för dessa två. 

Sen återstår ju blöjor, bindor, några ersättningsburkar, nya tuttar till tuttflaskan och någon ny tutt. Men det är sånt som man kan ta närmare sedan.

2 kommentarer:

Tina sa...

Åh precis de två jag också gillade när jag nyfiket kikade på nya mammalådan. Underbara! Hoppas du får tag i dem!

Unknown sa...

Ja det hoppas jag också. Har hört att man kan maila företagen som producerat kläderna och ev kunna köpa direkt därifrån. (å andra sidan så har jag ju giraffdräkten som också är helt ok :)