fredag 19 oktober 2012

Nostalgiska Wasa Express

bildkälla: vasabladet.fi

Det här blir man ju glad över! Wasa Express kommer tillbaka. Nu kanske jag får åka till Umeå för första gången sen min pappa flyttade därifrån på 90-talet.

För for man till Umeå och shoppade och träffade bekanta. Hade roligt på båten och köpte godis. Jag har inte varit många år när jag första gången var till Umeå. Min kusin Linda bodde där och vi träffades ofta.  Kommer ihåg att vi ibland hade med oss Kinos Trivial spel som vi satt i baren och spelade medan vi väntade på att isbrytaren skulle komma så vi skulle komma loss ur isen. 
Och som den gången då vi (mamma eller Kino) skulle köra på båten men inte ville upp på "hyllan" med bilen då vi drog till en story om att vi hade JÄÄÄÄTTTTEbråttom av båten sen i Umeå och därför nog skulle måste slippa köra upp där. Och det fick vi =)

Jag var rätt så ofta till Umeå medan pappa och c/o bodde där men som sagt sen dess har jag varit dit en gång. På Kickis 40-års fest. Då var jag nog 17 eller 18 år så det är ju några år sen.

Så nu får vi hoppas att priserna är bra och så skall nog jag ta med hela familjen och ta en tur över till Sverige. A kommer att tycka det är superkul. Eller det gör han med allting som involverar vatten, skärgård, båtar och familjen. 
En oslagbar combo helt enkelt! 

Inga kommentarer: