måndag 6 januari 2014

2014

2013 var ett händelserikt år. Ett rätt så lyckligt år. Astor föddes och växte upp och har blivit en liten pojke. Det är otroligt att han springer omkring redan. Rimma lär sig nya ord varje dag och säger roliga saker och är en riktigt liten teaterapa. 

2014 kommer att bli ett "hemmaår". Jag kommer att fortsätta vara hemma hela 2014 men göra en del freelance jobb. Januari kommer att spenderas utomlands och det kommer att bli en spännande resa. Första gången i flygplan med två barn. Första gången utomlands i tre veckor. Astors födelsedag firas i Spanien och med släkten sen i februari.


Rimma på väg till Spanien 2012. Ett barn på två vuxna.


Familjen i Gibraltar


På väg hem från vår seglingsresa 2012.

Nyårslöften?

Nej, inte precis men några stycken FÖRSÖKA finns det.

Röra på mig lite mer. Det gick bra under sommaren men ju mer mörkt det blev desto mindre orkade jag röra på mig. Börjar tro på det där med att "kaamosäta".

Håret! Det där förbenade håret. Målet är att inte se ut så här hela året:


Tänk om man skulle klippa pannlugg…men eftersom jag är en sån velpotta så kommer jag ändå inte att göra någonting åt det. Eller jo, det kommer jag visst det. Permanenten skall bort. Det kommer bara att ta ett bra tag. Och fast hur omodernt ombre är så skall jag testa det!

Shoppa smartare! Ibland blir det bara shoppat en massa utan att man egentligen tänker efter. Och om man vill ha något från t.ex ett fb-loppis så skall man vara snabb. Det är inte alltid smarta-shopparen och måste-ha-nu-shopparen går hand i hand. TÄNK efter FÖRE!



Jag skulle vilja resa mer. Men det har vi nog inte så mycket resande 2014 pga vår ekonomiska situation. En resa till Stockholm med några kompisar finns i planerna, UTAN barn. Men en till resa utomlands skulle nog vara såå kul!



FOTOBÖCKERNA Jag går omkring och har dåligt samvete över detta hela tiden. Vi har inte ens gjort böcker från vårt bröllop som var 2007!!! Så under detta år skall bröllopet 2007 och graviditeterna finnas inom pärmar. 

Klassträff från lågstadiet. Jag liksom lite lovade att ordna en för några år sedan. Sen så jobbade jag dygnet runt känns det som, blev gravid och på den vägen är det. Jag gjorde ett bra försök till att fixa träffen men fick inte tag i alla…och så bara rann det ut i sanden. Kanske jag skulle få gjort något åt detta i år. Det värsta som kan hända är ju att det bara blir jag, Pia och Anna (för de tänker jag tvinga med).

Att hitta ett par fina ballerinas som sitter på min fot och inte skavar eller är fel storlek. Samma gäller med ett par citysneakers. Skor är något som är svårt för mig att hitta. De är antingen för breda eller så är de för små. Om de är passliga så tynger de på någonstans och fast hur bra de skulle kännas, så får jag skavsår efter ett tag. Jag V Ä G R A R att bara kunna gå i Crocs. 

Barnskor är mycket lättare ;)


Tänka positivt. Är lite dålig på det där. Lite pessimistisk.

Mindre tid på nätet. Bloggen kommer att fortsätta i samma anda. Ibland mer inlägg, ibland mindre men FB och "onödigt" surfande skall jag försöka minska på och igen införa en internetfri dag.  Som tur så har jag redan tidigare bestämt att jag INTE har någon Facebookinstallation på min telefon. Så inga pling för minsta lilla händelse. Och jag spelar INGA spel på telefonen eller internet. 


Rimma spanar på kompisar 2011

Och till sist två söta bilder på våra gull-ungar, båda tagna på 1-månads dagen med samma läderjacka!






Inga kommentarer: