söndag 19 januari 2014

Dag 7, 8 och 9. Strandliv i massor

Dag 7. Vi gick ut och gå direkt från morgonen och gick till stranden. Rimma fick gå omkring lite men då vågorna kom mot henne så kom hon nog springande mot mig. Lite väl spännande. Vi bytte alltså rum och det här nya ligger på en soligare plats och är mycket varmare. Sovrummet är lite mindre och en del av inredningen är lite äldre men det gör ingenting, så länge vi har värme. En katt fick vi med på köpet...de som bodde här innan har tydligen matat den så den trivs här.

På eftermiddagen lekte vi i sandparken och badade.

Astor kollar på katten.

Rimma gillar det lilla rummet som finns utomhus. ( och den här bilden är ju på fel ställe för vi har byket hängande där).

Dag 8. Vi gick till stranden direkt från morgonen, efter att ha dränkt barnen i solkräm. Vi byggde sandslott, käkade mellis och hade roligt. På eftermiddagen tvättade vi byk. 3€ per maskin kostar det och vi tvättade två (och tumlade en). Medan vi väntade på byket så lekte vi vid play hotellet som är precis bredvid. Rimma gillar att klättra och åka rutchbana. Astor försöker klättra han med men han vill klättraupp för rutchbanan då andra vill komma ner. Så man får vara nära hela tiden.

På väg från play hotel och bykandet

Här är vår nya terass. Om man fäller ner nögra stolar och tar bort skorna av Astor så rymmer han inte. Han vägrar att gå på gräset, vilket är bra för oss. Om han har på skorna så sticker han omedelbart iväg.

Samma pike på.

Dag 9. En riktigt skön och varm dag. Direkt efter frukosten till stranden. Byggde mer sandslott och idag kunde tom jag vara i bikini då det var så varmt. Härligt! Vi åt lunch vid stranden på ett italienskt ställe och efter det gick vi iväg en bit mot Meloneras och tittade på hotell som man gärna skulle ha råd att bo på någon gång.
Gick till butiken Hiperdino som ligger en bit härifrån och Rimma gick hela vägen. Det är ungefär 1,2 km dit och fröken bara går hon. Hon har fått för sig att det inte är kul att sitta i vagnen. Speciellt om hon tror att hon måste sova. Hon vill inte sova alls och bäst av allt just nu så somnar hon i Manducan. Idag bestämde vi dock att det är vi som bestämmer och nu skall hon sova i vagnen. Skrik blev det men efter en dag på stranden tog det inte länge innan hon däckade. Astor hade vaknat redan då hon somnade. Som tur orkade han fint och tyckte det var ok att sitta och titta på bilar och bussar.

Tina sa...

Va bra ni fick varmare nu! Här hemma har vi -20...å har inte gått utanför dörren på hela helgen. Njut! :)

Unknown sa...

Tina: ja, det är verkligen skönare att vi fick varmare. Vi pratade med A igår om att om vi bara skulle ha varit en vecka så skulle vi nog varit missnöjda över veckan pga att vi frös hela tiden. Men nu känns det bra :) Om jag skulle vara i hemma så skulle jag nog inte heller gått utanför dörren. Fy vad jag ogillar vintern!!! Vi pratar redan om nästa resa här ;) synd att man inte är miljonär!