lördag 11 januari 2014

Framme


Nu är vi framme på Gran Canaria. Planet var försenat då vi skulle resa iväg och vi trodde det skulle bli en riktigt jobbig resa. Men Astor somnade i min famn och sov tills vi landade. Då blev det spännande, Astor tyckte det var så kul att titta på flygplan och lampor och bilar. Rimma var vaken nästan hela resan och somnade just innan vi skulle landa. I det här skedet var ju klockan redan ca 2 på natten. A satt henne i manducan men hon vaknade och var lite ledsen. Sen väntade vi på väskorna ganska länge. Och för tre veckor så har man ju rätt så mycket bagage med.




Vi åkte minibuss till hotellet, det fanns en barnstol åt astor i den så jag satt med astor framme i minibussen och Rimma hade somnat i manducan och satt längre bak med A. Hon var så slut så hon sov fast vi checkade in och kom till hotellrummet. Astor däremot var pigg som en liten mört. 

Det hade regnat under dagen och det var kallt och fuktigt i hotellrummet. Barnen och jag sov med kläderna på och jag hade riktigt kallt då vi vaknade. Solen sken som tur och vi åt frukost. Resten av dagen fick vi omkring här i närheten. Var till fyren i Maspalomas och tittade samt lekte i en lekpark som finns här på området. Maten har hittills varit riktigt bra. Astors födelsedag har bara firats med ett paket och lite extra kex ;) vi hinner fira sen då vi kommer hem. 


Astor tycker tydligen inte om gräs eller konstgräs. Skrattade nästan ihjäl mig igår då han rörde i gräs och hela han skakade av obehag. Vi satt på konstgräset och han vägrade komma dit för han ville inte gånpå det trots att han hade strumpor på sig. Han bara skakade då han såg mot det. Mammas pojk dvs, jag går ju inte barfota på gräs jag heller, fy då. 

Ja, vi hyrde ju en värmeblåsare hit till rummet för fuktigheten och kölden försvann inte under dagen. Första värmaren gick sönder då vi satt i stöpseln. Den andra hann värma halva natten och sen så gick den också sönder. Nu fick vi en ny och hoppas att den fungerar nu då. 

Dag 2/21 nu då :) härrrligt!!!




Inga kommentarer: