tisdag 14 januari 2014

Åka taxi och sånt

Maspalomas

Dag 5 Vi tog en taxi till köpcentret Bellavista som ligger i San Fernando. Att få en taxi med två barnstolar var inte så lätt. Vi fick en till sist som hade en babystol och en för lite större. Om vi skulle varit i Finland så skulle jag aldrig gått med på att transportera ungarna i dem men nu hade vi ju inte så mycket val då vi skulle och handla mat.
Vi skulle bara vara borta en stund men det slutade med att vi var borta halva dagen. Astor sover som tur ganska bra lite var som helst. Han somnade t.ex. I taxin på väg till Bellavista och det tog ca 7 minuter. Hon som körde såg på astor, tecknade om han sover, jag sa ja och hon svarade: aiii rapido! Rimma däremot har fått för sig att man inte behöver sova dagtid alls.

På eftermiddagen lekte vi på terassen. Rimma fick ett legotåg med siffror av julbocken och jag gömde undan det och tog fram det här så de har nya och intressanta leksaker att leka med. På kvällen åt vi vid buffen och astor var så trött att han tänkte somna medan han åt. Efter maten gick vi ut och möttes av papegojor. Man gick ta bilder med papegojorna och sen köpa foto. Vi tog ett med hela familjen. Två överdrivet flinande föräldrar och två nästan skräckslagna barn ;)

Idag (dag 6) tog vi det lugnt, var ute och promenerade, lekte en stund i play hotellet och lagade mat här på hotellrummet. Pasta med färdig bolognese sås. Rev lite morot till men den var inte god. Paprikan däremot var mycket sötare och godare än den vi har i Finland. Gick till ett köpcentrum här i närheten (varadero) och köpte mer vatten och lemonad. Rimma somnade i manducan på väg dit som tur var. Hon har inte sovit alls på några dagar. Astor somnade för andra gången. Rimma vill inte sova alls och astor har börjat sova två gånger igen.
Middag i buffen som vanligt och idag hade de en lite finare middag så vi klädde upp oss. Astor hade fluga och allt. Båda barnen orkade fint i nöstan en timme och rimma frågade inte ens efter barbapapa en enda gång. Vi har med dvdplayern åt henne varje gång men det är bara varannan gång som den behövs. Idag var det russin som var det som fick barnen att hållas till bords.

I morgon bär det av på finnmatkas bussresa till shoppingcentret Atlantico. Been there, done that kan man ju säga om det och så mycket annat, men vi skall gå i affärer och se om vi hittar något på rean och förstås besöka Carrefour. Jag älskar att gå omkring i matbutiker utomlands. Finns så mycket kul att titta på.