fredag 30 december 2011

Skryt skryt och så vidare

Rimma har ju liksom sovit i sin egen säng nu två nätter. Gått och sova 23-24-tiden och i dag vaknade hon klockan 9. Men hon äter ju givetvis på natten så i ett lär hon knappast sova på ett tag ännu. I alla fall så tycker jag det är riktigt bra så här. Lite tidigare skulle hon förstås kunna gå och sova men det där att vakna 8-9-tiden är välkommet även för mig. 

Oftast så sover Rimma en liten stund här på förmiddagen, ca 1,5h och sen är hon vaken typ 2. Efter det kommer den berömda koma-sömnen och då sover hon 3-4h på raken utan att vakna. Trots besök till butiker, släktingar eller mamma-barnträff. Hon sover fast man flyttar henne i bilstolen och i vagnen och tillbaka i bilstolen. Bäst sover hon om man är i rörelse. Vissa dagar, sällan men det händer, så är vi bara hemma och jag lägger ut henne på terassen. Då vaknar hon efter ca en timme men oftast brukar jag göra så att jag rullar in henne och sen sover hon i vagnen inne ännu 2 timmar.

Så nu vet ni det, om någon är så där extremt intresserad av våra sovrutiner i detta hus. Om man nu kan kalla dem för rutiner alls.

Inga kommentarer: