fredag 5 september 2014

Intervjuv på torget


Rimma for iväg till klubben och jag och Astor for till parken. 


Han ville nästan bara gunga för det är i få parker man kan se bussar, långtradare, paketbilar, ambulanser, taxin och grävmaskiner när man gungar. Flera i minuten dessutom. 


Sen körde vi en favorit i repris. Lunchpizza vid Rosso. 


Rosso i Vasa har superbra lekhörna och barnen hålls rätt så bra på en plats, utan att sticka iväg till alla håll och kanter. Nu hade jag ju bara ett barn med och då är det ju riktigt lätt. 


Sen blev jag intervjuvad för VBL på torget angående höstmarknaden som pågår just nu. Så nu vet alla att jag gillar ost. Vi köpte faktiskt hem lite Gouda. Astor och jag fick smaka på lite ost och eftersom Astor åt det så köpte jag en bit. Han är mycket kritisk när det gäller ost. Västerbottenost och Salaneuvos är det enda han äter (och Rimma också för den delen). 


Här kan man se hela intervjun, men har för mig att man måste vara prenumerant på VBL för att kunna se den: 

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/37608

1 kommentar:

Caziina sa...

I somras satt vi vid exakt samma bord på Rosso... Min kompis flicka lekte bra där i hörnet o satt sen snällt på sin plats då vi åt.. Vincent lekte i hörnan i 5 min o sen sprang han runt, runt, runt och skulle till den där förbannade hissen heeeeela tiden... Äta skulle han inte heller, utan kastade bara fisksoppa runt sig.. Huuuuva, aldrig mera Rosso för oss... Men bra om andra barn hålls där i hörnan, bra ide e det ju :-)