lördag 20 september 2014

Villaliv

Det har varit tyst här men vi har koncentrerat oss på villaliv och semester och annat kul. 


Vi var coola i läderjackor. 


Astor matchar brallorna med soffan.


Fint väder har vi fått njuta av. 


Astor kröp i vattnet och blev liiite lite våt på ena knät. Bra Polarn och Pyret! Nästa dag dock hängde han lite mer i vattnet och blev lite mer våt. ;)


Attu upp i trääde ropar han och försöker klättra. 


Liten undersökare. 




Astors nattdräkt, hur söt får man bli?


Varför använda vagn då man kan använda skottkärra?


Picknick i skogen. 


Gräva gräva...


Jag hittade en massa svamp. Kantarellerna var tyvärr i dåligt skick men smakade utsökt. De andra kastade jag bort efter att ha konsulterat Faster. Jag vet ju verkligen ingenting om svampar men kantareller känner jag ju helst igen. Och nu har jag hittat ett eget kantarellställe (som troligtvis är grannens "hemliga" ställe, men nu får de lov att dela med sig ;) 


Det är orange som gäller på villan än så länge. Vi kommer troligtvis att renovera lite i något skede och då blir nog vårt rum lite mer vitt skulle jag tro. ;)

Inga kommentarer: