onsdag 10 september 2014

Resa...jag vill resa...

Varje år, den här tiden, så kommer den smygande. Känslan. Känslan att man bara M Å S T E ut och resa. Att man bara måste få börja planera en resa. Att man måste kolla på resesighterna. Titta på utbudet, drömma sig bort. 

Men det är inte nu genast som jag skall bort utan då det är kallt. Då det är som kallast och tråkigast i januari och februari, det är då jag vill fly fältet och vara borta så länge som jag bara kan vara. 

Det är nu som jag vill börja planera. Titta på bilder, gå igenom barnens klädskåp, göra listor (jag ÄÄÄÄlskar listor), ta reda på bra restauranger dit vi skall resa (trots att vi väldigt sällan äter på dem som jag kollar upp), spara pengar och bara suga in den där känslan av att vänta på något underbart. 

I år kommer det inte att bli någon resa. Det kommer inte helt enkelt att finnas pengar till detta i år eller nästa år eftersom jag skall stanna hemma ett år med barnen. Skulle aldrig välja bort att vara hemma med barnen men en resa mitt i smällkalla vintern skulle inte sitta fel. 

Snart har A semester och vi har funderat på att göra en resa då. Vi har dock sparat bokandet av resan till sista minuten och just nu ser det tyvärr ut som om vi inte kommer att få några biljetter till det priset som vi hade tänkt oss. Inte ens med lågprisbolagen. På plats skulle vi som tur få bo gratis så det är bara själva resan vi skulle betala för. Så nu får vi se hur det blir. Har redan drömt mardrömmar om detta ;) Drömde att vi skulle fara iväg NU. Och jag hade inte packat någonting. Så jag for av och an här hemma och sökte barnens flytvästar och solkrämer och shorts och bikinin. Så där är det alltid om jag sparar planeringen till för sent. Men nu vet vi ju inte ens om vi skall fara någonstans så jag har inte planerat någonting (man vill ju inte bli besviken). 

Jag tillhör ju den där konstiga skaran som gillar att packa. Jag packar länge på förhand och har listor och ofta så ritar jag mina kläder (snabbt förstås) och kollar att så mycket som möjligt matchar med varandra. Bäst packar jag alltid om vi skall någonstans med flygplan. Då har man begränsat med utrymme och måste planera noggrant. Om vi t.ex. for med bil till Stockholm (spec. före barnen) så hade man ju hela bakluckan tom så då tog man bara en stor väska och slängde ner en massa och det blir alltid katastrof. 

För att stilla min reselängtan så köpte jag en Me Naiset & Matkaopas, den här special tidningen utkommer två gånger per år och jag gillar sådana här specialtidningar. Då de bara utkommer en eller två gånger per år så känns det som om det satsas mycket på dom. Så nu skall jag njuta av den och äta rester från Nosh partyt. 

För att ni också skall komma in i feelisen så måste jag ju bjuda på några bilder. Som ni garanterat har sett förr ;)

























Inga kommentarer: