måndag 8 september 2014

Svampstolarna


Jag gör sällan några DIY eller annat pyssel. Skulle nog ha energi dagtid men med dessa små så är det helt enkelt inte möjligt att göra så mycket. Detta bord + två stolar skall dock fixas (med myyycket hjälp av A ;)


Efter att ha tillbringat några år utomhus så är det dags för dom att flytta in hos oss, efter en liten makeover. Vi skall "ha dem ilag" med syrran men till att börja med skall jag ha dem. 


Ok, ok, de fick komma in före de fixades. Men bara stolarna. 


Här visar Rimma för Astor hur man gör då man är på stan och väntar på bussen. 


Och här sitter de och väntar <3

I dag har Rimma varit i klubben och jag och Astor var till Gammelmommo och hämtade stolarna och bordet (samt fick korvsoppa och bullar). Det är så roligt nu då Rimma börjat i klubben att höra på vad hon har att berätta. Och så har hon börjat sjunga ännu mer och jag märker ju att det är sånger som de sjunger i klubben. Roligast var nog idag då hon satt vid bordet och ville att vi skulle sjunga "ding dong" före maten. Som tur kan jag den så vi sjöng den och började äta. Då hon var färdig så tackade hon och gick iväg men kom tillbaka efter en stund och förklarade att man måste säga något särskilt efter maten. Visste ju inte vad de säger men vi kom tillsammans fram till: Tack för maten, den var jättegod. =D

Inga kommentarer: