onsdag 14 november 2012

Besviken

Idag var alltså dagen då vi skulle till näringsterapeuten på sjukhuset och nu är vi hemma tillbaka och jag måste säga att jag är besviken. Jag hade förväntat mig något råd eller NÅGONTING. Men inte: "fortsätt som ni gör. Hon börjar nog äta om några månader skulle jag tro."

För det rådet fick vi. Jag berättade hur hon äter, gav henne en matdagbok som vi fyllt i den senaste veckan, ställde några frågor. Men jag känner att jag inte fick ut någonting av besöket. En broschyr om mat fick vi med. En guide fullproppad med: hela familjen skall dricka fettfri mjölk och använda margarin. 

Så nu fortsätter vi väl som vi gör då. 

Men måste säga att jag hade förväntat mig lite mer. Fick nästan lust att skola om mig till näringsterapeut. Lite påhittighet och goda råd måste det väl finnas. Inga mirakelkurer men lite tips. 

2 kommentarer:

Annika sa...

oj nej, jag förstår din besvikelse!! man hade ju nog tänkt att en näringsterapeut kanske skulle ha lite tips på lager just gällande näringen... :/ men kämpa på!

Unknown sa...

Ja du vet man skulle ju velat haft någonting men nej, nothing. Så onödigt att släpa sig till sjukhuset och få ingenting! (annat än väldigt dålig svenska) :/