torsdag 13 mars 2014

Ett konstigt fynd


Vi trotsade sjukdomen och gick ut en stund. Ingen feber hade vi så det var väl okey. Mest sjuk för tillfället är jag själv. 


Rimma gungade Astor.


Astor tyckte det var så skönt att han nästan somnade. 


Sen till mitt fynd. Hittade alla dessa oöppnade påsar med kryddor bakom en låda. Vi hade tydligen aldrig plockat ut den, utan bara tagit loss luckorna och målat dem. Vi förvarar förkläden i det där skåpet och då och då så tömmer ungarna det. Idag råkade jag vara på golvet då Rimma tömde det och så såg jag någonting där lång bak. Så jag tog loss lådan och tadaa…kryddor som tydligen de som bodde här innan hade köpt och de hade fallit dit bakom. Jag har nämligen inte köpt dessa och om jag skulle ha gjort det så skulle de inte varit i den där lådan. Vissa hade gått ut redan, vissa hade helt ok datum men jag tycker inte att kryddor blir dåliga så de får komma i bruk. 


Barnen utnyttjade situationen direkt. Astor tyckte det var så roligt att vara inne i lådan. Rimma hängde mest med. 


Inga kommentarer: