måndag 10 mars 2014

Våffeltyg

Innan barnen så hade jag en ganska avslappnande hobby. Någonting som inte krävde så mycket, något som man kunde göra lite när man ville och roligt var det. Många tycker ju att våffeltyg är sådant som man gör på dagis och det kan vara så sant men dessa är lite mer invecklade ;) Det är enkelt och roligt. Man behöver bara tyg, garn och nål samt en sax. 


Här är en del som jag gjort. Dynor, väska och så har jag två stycken färdiga tyger som jag inte hittat på något åt ännu. Emma sa idag att den grön-gula är en påskduk och det kan den verkligen vara. Den rosa vet jag inte vad jag skall hitta på med. Jag har flera meter svart våffeltyg i skåpet som bara väntar på mig. Kanske jag skulle ta mig an ett nytt projekt. Svart och gult brukar vara fint tillsammans tycker jag. Om jag börjar nu så kanske jag är färdig nångång 2017 ;)


Dynor. Den till höger är mest en "modelldyna" var jag har alla möjliga fina mönster som man kan göra.  Jag kommer ihåg då jag jobbade ute i skärgården och satt på båten på väg till jobbet. Visst är det fint att titta på öarna och havet men då man gjort det varje sommardag i ca 4-5 år så börjar det vara lite "sett". Då var det kul att ta fram det senaste projektet och diskutera med båtens kapten och få några nya rader gjorda. 





2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad fint och inspirerande! Jag gillar det blå-rosa mönstret jättemycket!

Marjo Palsa sa...

Hej!

Så fint 🙂! Nu måste du kolla på min Instagram @voffeliina, och jag hoppas att du blir ännu mer inspirerad
❤️ !