tisdag 18 mars 2014

Gnället har ett namn: öroninflammation

Idag var vi till Terveystalo på någonting som jag trodde skulle bli ett onödigt besök. Astors vänstra öra börjades det med och där syntes inget…jaha tänkte jag…vi e här helt i onödan. Men högra örat var inflammerat. Rimmas båda öron, riktigt ordentligt, fast hon inte har några symptom. Så nu äter de antibiotika båda. Mina öron var helt ok, kollade dem då vi nu en gång hade en läkare till hands. 

Då vi skulle fara därifrån så klädde jag på Astor först och medan jag höll på att klä på Rimma så ser jag då Astor faller, tror att han snubblade på en tants fötter, raklång mot ett bordsben som är vasst som sat** och jag tar upp honom och han skriker stackaren och har så ont. Jag bara väntar på att blodet skall börja spruta. Ser hur bulan blir större och större och efter en stund kommer det lite blod. Går till en toalett och sätter lite kallt vatten på ett papper och håller det mot men det gillade han verkligen inte. Som tur så var det mer ett skrapsår som blodet kom från men jag kan säga att det var nog så nära att han skulle fått ett ordentligt jack i pannan. Sen fick han russin och allt blev lite bättre.

Så här ser han ut nu:


'

Farten är det inte fel på…


''

Idag har Pippi fått en lillasyster. Vi gick till Bambini och skulle köpa ett pussel åt Rimma (kan visa det senare) och så fanns det Pippi dockor och var bara tvungen att köpa en egen åt Astor. De bråkar inte precis om Stora Pippi men man märker att Astor också tycker om Pippi. Så nu har de varsin. 


Stora Pippi och lillaPippi



Astor fick med lillaPippi då han gick och la sig. Syrran försökte förhandla lillaPippi till sig genom att bjuda ut sin stora men det fungerade inte. Astor sover med Gojja också. Rimma har pupun och Pippi. Dom skall med på natten då hon kommer till vår säng. Hon står och ropar på Pappa med pippi, pupun och sin lilla dyna i högst hugg. Dessa tar hon med sen då hon kommer =)

Så nu kanske vi skall få lite bättre nätter och mindre gnälliga dagar. Lite ljusare tillvaro helt enkelt...

Inga kommentarer: