söndag 23 mars 2014

Min SNAKK-lista

I dagens avsnitt av SNAKK snackades det om stil. Här kommer om min stil…eller icke stil.

Min stil i tre ord: 

Sökande, Odd Molly och jeans.
Jag är mycket lättpåverkad och vill ha en massa nytt om jag ser något snyggt. Försöker dock att hålla mig till Odd Molly som jag verkligen gillar och jeans blir aldrig fel. Förr hade jag alltid en massa superfärgglada kläder som jag inte riktigt fick att passa ihop, tyckte alla svarta kläder var snygga men fick inte riktigt till det själv. Söker fortfarande efter det rätta jag. Skulle vilja gå klädd i snyggare och elegantare kläder än vad jag gör. 

Det här plagget skulle aldrig komma nära min kropp:

Skulle ni frågat mig år 2007 så skulle jag svarat pillifarkut utan att blinka och verkligen mena det. Något år tidigare så skulle jag svarat ballerinas. Så egentligen så är det ingen skillnad vad jag svarar så kommer jag säkert att ha på det i något skede. 3 år efter att alla andra har slutat använda dem. Men jag svarar: napapaita, jumpsuit som är tajt och coverse. (Japp, vill inte förstöra mina fötter).

Just nu har jag på mig: 

Me&I gröna yogapants, grå Peak huppare samt en turkos-vitrandig långärmad blus som jag köpt för åratal sedan i Stockholm som klarat av både graviditeter och amning. 

Här är en bild på mig då jag kände mig bekväm:


Jeans + en av favvotunikorna. 

Här är en bild på mig för länge sedan:



Ok, ni får en till, en riktig OMG bild från Thailand 2007 ;)


Jag känner mig allra snyggast i:

Nya kläder och Odd Molly kläder. 

Mitt favoritplagg just nu:

Blääh, måste väl svara den här gråa hupparen och jeans. Det är det jag mest går klädd i. Tycker bäst om  jeans + Odd molly men det är så sällan jag kan ha det. Ids inte klä mig i det här hemma med kladdiga bananhänder och flygande granatäppelsaft.

Min stil hemma med tre ord:

Vitt, leksaker och nytt. Det känns ganska så nytt ännu, jag gillar vitt och vi har leksaker i varje hörn. 

Jag skulle aldrig inreda med: 

Marimekko gardiner, stora plastprylar, storblommiga tapeter, träfärgat (typ bokhyllor, golv, alla bord, stolar samtidigt)

Pryl jag suktar efter:

En ny designer väska. Beach House lakan. En viss Odd Molly klänning som var så dyr så jag får glömma den. Ett par snygga typ Nike sneakers.

Mitt bästa stylingtips:

Städa undan ungarnas saker, voilá! 

Min favoritplats hemma:

Det blir väl mitt soffhörn var jag sitter och bloggar.

Mitt problemhörn här hemma:

Diskbänken, klädvårdsrummet, golvet i sovrummet, alla plana ytor var man kan ställa ner saker, tamburen, mitt klädskåp och mitt "arkiv" med pappersgrejer från förr i världen samt bra att ha artiklar ur tidningar.

Som bonus får ni en bild från igår. Vi var på 30-års fest hos en god vän. Första gången vi var på fest utan barn sen barnen kommit. Mamma och Koffa var här och skötte barnen. Vi var dock hemma i god tid för fest eller ej så vaknar barnen på natten.


A är fiskare och jag är havet och nät. Ni kan se jag har en haj och en konstig orange fisk i mitt nät.



Selfie.

Tack för mig!



Inga kommentarer: