onsdag 19 mars 2014

Ny kalender på g


Nu har jag äntligen fått beställt en ny kalender. Beställde igen från persoonallinenkalenteri.fi för jag är mycket nöjd med den som jag har nu. Gjorde en del ändringar från den jag har nu. T.ex så tog jag bort en sådan där liten ruta som man kan skriva in vad det är för väder i. Det blir inte gjort så den behövs inte. Veckans lista tog jag också bort och satte till helt vanliga rader istället.

Tyvärr så hade jag både problem med uppladdningen av bilder samt sådana saker som jag redan sparat så hade ändrats i alla fall. Dubbelkollade igenom den innan jag beställde att allt var ok. Så nu hoppas jag verkligen att den kommer att se ut så som den skall.

Ville inte återanvända min pärmbild från ifjol trots att jag älskar den. Så jag valde ett foto som jag tog på vår resa i Spanien och lade till ett reseordspråk. Orange tema hade jag senast med rosa innersidor och nu blir det blått på pärmen och gult inne. 

Det som jag gillar är att man kan får alla adresser färdigt tryckta i kalendern. Har alltid skrivit över alla adresser i nya kalendrar men nu då man väl en gång skrivit dem så är det bara att gå in och uppdatera de som ändrats och så är man back in business. Även födelsedagar så kan man lägga in och så står de där färdigt. Enkelt och smidigt. 

På baksidan blev det en familjebild i svartvitt. 

Sen är det bara att börja fylla kalendern med nya roliga händelser. 

Och vet ni, på lördag så kommer Mamma och Kjell hit och sköter barnen och jag och A skall på 30-års fest. OMG! Vi kommer dock hem till natten men i alla fall. Skall bli så roligt!!!

Inga kommentarer: