fredag 17 februari 2012

Mooncup

Här följer ett inlägg om mens. Om ni inte är intresserade så är det bara att scrolla neråt mot trevligare ämnen =)

Ungefär år 2005 (det kan ha varit tidigare också) så såg jag en reklam om menskoppen. Det var inte första gången jag såg en reklam men nu blev jag intresserad på riktigt. Kunde det vara något för mig? Googlade till mig lite information och hittade en nätsida som sålde dessa och beställde en.

Har inte ångrat mig! 

Det måste ju vara den smartaste uppfinningen sen…hjulet?!

Ingen rinnande känsla
Inget berg av avfall (save the world)
Inget - oj nu fick jag mens och det finns inga bindor/tamponger hemma
Billigt!!!
Man kan leva precis som vanligt (bastu, simma, sova naken…)

Har använt samma kopp i flera år nu och då man fyller 30 eller har fått barn så skall man helst ha en lite större. Så nu har jag ju fyllt 31 redan och fått barn så jag tänkte att nu är det dags att skaffa en ny. Den gamla har ju nog betalat tillbaka sig många gånger.

Så här är min nya fina menskopp, samma märke som senast, vågade inte byta märke. 


Nu återstår bara att koka den, klippa av den där extremt långa antennen och den är klar att användas. 

Svarar gärna på frågor om någon är intresserad av att veta mer om denna rädda-världen produkt. Priset är ca 30 euro och man kan använda den här i åratal. Ni kan ju själva räkna ut vad ni lägger per år i andra skydd och jämföra.





Tack för mig!

Inga kommentarer: