lördag 4 februari 2012

Vad man INTE skall göra

I går blev jag snål på kokosbollar. Hade alla ingredienser hemma så jag satte igång. 

Under julen så var ju smöret slut i butiken. Som värsta krigstiden. Så jag köpte ett paket margarin. Ifall jag skulle behöva det till bakning eller så. 

Så igår såg jag paket, oöppnat bredvid smöret och tänkte att det är ju dumt att det där bara är där nu och blir gammalt. Så jag tog margarinet. Jag ANVÄNDE margarinet i kokosbollarna. 

Värsta no-no! Kokosbollarna är nära inpå oätbara. Flottiga och äckliga. Frös ner en del. Som kan användas sen, då det blir krigstid

Vad lärde vi oss av detta?

Köp ALDRIG mer margarin!!!

2 kommentarer:

Situationsdiktaren sa...

Nämen uäk! Margarin. Huj!

Unknown sa...

Ja säg det, världens misstag. Som inte kommer att ske igen =))