måndag 20 februari 2012

Våren







Tulpaner betyder vår och som ni märker har jag börjat smyga in en massa rosa här och där. Turkosa får ge plats för rosa nu. 

I dag skall vi storhandla och åka in till stan för att shoppa en ny vagn. Vi skall köpa en resevagn åt Rimma som vi kan använda sen när vi är utomlands och kanske till sommaren. Vi har länge och väl funderat och spekulerat över hurudan den skall vara, vad den skall och inte skall ha och till slut kom vi överens om en vagn som uppfyller alla kraven. Vi gillar ju vår Emmaljunga men den är lite väl stor att ta med på flyget och har ju även hört att dessa inte blir så bra behandlade. Så en lätt och smidig vagn med fullt liggläge och ordentligt solskydd blir det. Dessutom fick vi ett bra pris inne i stan. Mycket bättre än på olika nätbutiker så fast vi inte behöver den precis just nu så vill vi köpa den redan nu.

I kväll blir det FF (inte föräldrafritt ;) utan föräldraskapet främst) och i morgon blir det fastlagsbulle. Har gått omkring med snålvattnet rinnande bara p.g.a tanken att det finns två bullar i frysen. Passade ju på att frysa in två stycken (färdigt med mandelmassa) då jag hade bygg din egen fastlagsbulle party. Nu är det bara att ta fram dem, vispa lite grädde och sen är det färdigt. 

Vi har ju lite bestämt här hemma att vi skall sluta äta en massa godis och bulla hela tiden. Jag som annars inte äter bulla, godis nog, men inte bulla så är ju totalt socker beroende. Om vi går på cafe t.ex. så har jag ALLTID för valt något salt. Med Pia brukar jag kunna ta en morotsbakelse någon gång men annars blir det alltid en bit paj eller en pastej. Men nu, jag står där framför hyllan och kan inte bestämma mig…fastlagsbulle, prinsessbakelse, cupcake, kanelbulle… Vad har hänt? Här hemma går jag till kylskåpet hela tiden och tror att det magiskt skulle ha bildats godsaker dit in medan jag suttit på soffan. Måste nog införa det där med lördagsgodis igen (eller helggodis ;) 

Inga kommentarer: