måndag 9 januari 2012

700 gram kärlek

I dag började vi dagen med att åka iväg till rådgivningen för att kolla hur vår lilla tös har växt, eller ja hur mycket hon väger. Längden kommer att förbli hemlig tills vi får bort skenan. Sprutor fick hon också. Tre stycken. Den första gick ju bra, den äter man ju upp. Nöjt smaskade hon i sig allt. Sen var det dags för nästa grej, spruta i låret. Not so nice! Och sen skulle det göras en gång till. Gallskrik, hysterisk gallskrik som nog hördes ända in till stan. Puh, tur att det är ett tag till nästa gång. Å andra sidan skall vi till sjukhuset på torsdag och ultra hennes höft, kan tänka mig att det inte är så trevligt det heller.

Vikten hade ökat fint, 700 hela gram på lite över två veckor. Men som hon ätit ersättning så är det inte konstigt. Så i det här huset fortsätter vi att koka bröstpumpsdelar 4 gånger per dag, pumpar ur och blandar det med massiva mängder ersättning. 

Nu väntar jag bara på att lilla fröken skall vakna upp. Hon kommer att vara arg som bara den. Hon vaknade redan en gång, klädde av henne en del av yttrekläderna och tog henne i famnen och gick runt. Hon behövde nog bara lite närhet efter denna jobbiga upplevelse. Sen somnade hon igen och nu sover hon på fårskinnet i vardagsrummet. Hon ser faktiskt ut som en liten groda, fattas bara en grön dräkt. Benen i grodställning och händerna rakt upp ;)


Bjuder på en uppifrån bild på mig. Där upp i vänstra hörnet med grön pipo. Det är jag! Måste ju visa bilder hur det såg ut uppifrån också.

Varför har alla mörka kläder på vintern. Så tråkigt det ser ut. Bara svart, mörkblått och grått. Förr hade jag mycket röda och beige jackor men i något skede har jag övergått till svart och stannat där.

OM jag skulle ha 600 euro över så skulle jag shoppa en sån här:


Alternativt någon av dessa:



Då skulle vi få lite färg i vardagen. Men nu har jag ju inte 600 över och så har ju redan en sådan här jacka. Den varmaste och bästa jackan jag har kan jag ju tillägga. Värt varenda euro!!



Inga kommentarer: