tisdag 10 januari 2012

Fastlagsbulle och lösgodis

What´s up alltså???

Ett inlägg om morots cupcakes för några dagar sen och nu köpte jag fastlagsbullar. Vad har hänt med mig? Jag som inte gillar söta bakverk. Jag GILLAR inte bulla, kakor, cupcakes och sånt. Nu ett tu tre så går det ner både det ena och det andra. Aah, jag kommer att bli såå tjock.

Lösgodis däremot, det gillar jag. Men där har det också hän en ändring sedan jag blev gravid och födde barn. Mer choklad och fruktgodis har börjat hitta sin väg till min påse. Förr var den alltid svart, grå och brun = salmiak. 
Jag köper endast lösgodis från t.ex. Makuuni och Filmtown, aldrig från karamellkungen. 


Här är mina favoritgodisar just nu. Dom längst till vänster är köpta på Filmtown och dom till höger på Makuuni. Så fatta! Jag måste gå in till båda butikerna och handla för att få den perfekta påsen. Jag skulle klara mig fint med bara de från Makuuni men…de där små salmiakpillren som ser ut som medicin, de behöver jag från Filmtown. Så jag kommer att fortsätta med de här tills någon av butikerna har allt jag vill ha på samma ställe. 

För gillade jag inte såna där vitchoklad nötter och bananer men nu MÅSTE jag få dem varje gång. Så smaken ändras nog radikalt ibland. 

På tal om något helt annat så har nätberoende jag fastnat i "nagelbloggsträsket" än en gång och tyvärr så brukar detta betyda bara en sak. Nagellacksbeställning från USA. Så vi får se hur många dagar jag klarar mig att inte beställa något. För visst behöver jag alltid ett till rosa lack??!! Kanske en ny Konadplatta och definitivt så behöver jag lite Fimostavar. Hur skall detta sluta? Tjock av bulla och börsen tom pga nagellack.


3 kommentarer:

Linda (kusin) sa...

Det är amningen som gör en så j*vla sötsugen :-) Jag var likadan...

Unknown sa...

Kan det vara det som gör det??!! Tar det slut sen???? =o))

Linda (kusin) sa...

Ha ha ha...ja för mig har det försvunnit efter...men det tar ju ett tag att komma ur själva beroendet :-)