fredag 27 januari 2012

Barnrum inspiration

Googlade barnrum och hittade massor av inspiration för ett blivande rum åt Rimma. I nuvarande bostad eller i kommande.


Vitt och snyggt. Älskar den där sängen från IKEA.



Stjärnor gillar jag.


Basfärger men ändå piggt!


Karta på väggen i färg.


Den här tapetkartan är så jättefin!


Vitt och rosa,


Fint.


Fint med marina detaljer i pastellfärger. Ovanligt.


Färgsprudlande, detta gillar jag verkligen. Vitt + färglatt = fint!


Tapet i taket, häftigt!


Detta gillar jag också till en viss del men jag kräver nog mer färg!


Härligt färglatt.


9 kommentarer:

Kaija sa...

Hei taas pitää vielä kommentoida...nyt pääsin oikein vauhtiin ;)

Mä tein tota vertailua ihan tosi pitkään, kun mietin meijän Selman huonetta. Nyt vertailu pitäs tehä uusiks, kun viimeistään kesällä Oki muuttaa samaan koppiin. Mun suosikit on näistä toi mustavalkoinen ja Varpun huone...mutta kyllä muissakin on NIIN KIVOJA juttuja!

Unknown sa...

Ihanaa kun kommentoit =))

Minä haluaisin jotain jokaisesta huoneesta. Pidän tosi paljon prinsessajutuista mutta myös musta-valkoisesta (mutta silloin sielä pitää olla myös jotain värejä). Myös se valkoinen ja siihen PALJON värejä houkuttelisi. Jos nyt vain olisi sitten tilaa jossain, ylimääräinen huone jostain ;))

Att vara någons fru sa...

Oj så mycket fint! Barnrum är ju så förbaskat kul.

Annika sa...

den där stjärntapeten gillar vi skarpt här i huset (vi har också fördrivit tiden med att googla "barnrum" så det var bekanta bilder!:))! har tänkt smätta upp den i M:s rum å annars oxå ha lite stjärntema, om det nu blir ett barnrum av arbetsrummet här under våren.. ännu oklart.

Unknown sa...

Jag gillar också stjärnor…måste akta sig så det inte blir för mycket av det goda. ;)
Vi har inte heller bestämt oss vad vi skall göra. Arto påstår att det inte är omöjligt att göra om arbetsrummet till barnrum men jag ser inte riktigt var alla saker som finns där skall vara, det blir nog en sväng till ikea isåfall =))

För det andra så kommer ju vardagsrummet att bli ett "barnrum" för det är ju liksom lite svårt att själv typ stå och koka mat härnere och ha en ett-åring däruppe ensam och leka. Återigen en negativ sak med två våningar :o/

Annika sa...

Ja det är inga lätta beslut att ta. Har också tänkt på det där med att vardagsrummet automatiskt kommer att förvandlas till lekhörna.. Så har man då dessutom gjort om arbetsrummet så har man mitt i allt 2 lekrum. Kanske liksom skulle räcka med ett ändå.. Svårt. Mycket svårt.

Anonym sa...

Hej,
Klossarna med siffror 1-10 som står som i en pyramid. Jag vill gärna köpa en sådan serie. Var hittade du dem? Tack,
Karolina

Unknown sa...

Tyvärr så vet jag inte eftersom jag hittat bilden på nätet :( Eller vänta..är det de här: http://www.skojostoj.se/jabawood-klossar/1513-0

dessa såg nästan likadana ut =D

Anonym sa...

Det stämmer jag hittade också dem där efter mycket letande - jag har nu inhandlat dem iaf :) Kommer förmodligen idag!
Tack!!