söndag 13 oktober 2013

En dag


Dagens färgklick


Rimma tycker att lekstugan blivit aningen tråkig utan möblerna. 


Så hon äter ute på sin lilla terass.


Yrvaken pojke med "tofs"


Så här ser det oftast ut här. En glad kille!


Astor funderar lika mycket som jag över grannarnas bykande. Då man är hemma hela dagarna så hinner man ju studera sin omgivning på ett helt annat sätt än innan. I vintras så kunde jag t.ex. säga när fåglarna kommer till brädet och äter. Det blir rutin. Grannarnas rutin (sori nu grannar då jag kikat på er…) är att tvätta kläder VARJE dag. Vareviga dag så hänger det byk ute. Det hänger så mycket byk ute att jag seriöst börjar tro att de inte tvättar kläder under vintern alls. Två personer kan helt enkelt inte få så där mycket byk per dag. Det är helt enkelt inte möjligt. Kanske de bedriver ett privat tvätteri. Svart förstås. Hmm…bäst att studera lite noggrannare…
(Målet är ju givetvis att bli kvarterets kyylä)


Var försiktig säger Mamma för femtielfte gången.


Rimma ville ha med Pippi på mopon. Nya väskan som hon fick i födelsedagspresent blev en utmärkt Pippiväska. 

Att vara ensam med barnen är nog inte det lättaste. Speciellt nattetid så blir det ofta lite väl jobbigt. Förra natten bestämde sig Astor att han skall skrika och stiga upp i sängen hela tiden. Var uppe och la ner honom igen 40-50 gånger. Och detta borde jag inte ha skrivit för han vaknade och nu har jag varit där redan 3 gånger. 4 gånger. 5 gånger.

Som tur så var Rimma lugn förra natten. Och båda sov snällt mellan klockan 6-8. Utan det så skulle jag nog inte stigit upp i morse. Nu borde jag ju sova men här sitter jag och ser på 6 and the city.

Inga kommentarer: