fredag 27 september 2013

Dramatiska höstbilder


Två skepp. Ett som jag spenderat otaliga timmar på och ett som jag inte gjort det på ;)


Vi tog en sväng till stan då barnen skulle sova. Rimma somnade i bilen och vaknade då vi flyttade henne så det tog en lång stund innan hon somnade. Och så hörde hon ju förstås ett flygplan och drog undan gardinen och försökte titta. 


Riktigt höstväder. Jag var iklädd Hunters och Didrikson idag för det regnade. Inte kanske de optimala stadskläderna men är man småbarns mamma så kan man nog gå klädd så ibland. 


Då vi sett på skeppet (eller brigg eller vad det nu heter…den kändes liten mot de mat sett i Tall Ships Race) så styrde vi kosan in mot stan. Vår vän Katja Lösönen har utställning på galleri Ibis ännu några dagar och vi passade äntligen på att gå och titta. Vi stövlade in i två omgångar eftersom barnen sov. 

A köpte nya utebyxor för hans nuvarande har fått hål och jag (trots förbudet) köpte 4 par strumpor åt Astor från Polarn och pyret. ALLA hans strumpor är för små och jag bestämde att detta går i kategorin  "barnen behöver något akut". 
Vi var en sväng på cafe också och blev så glad då båda barnen uppförde sig fint, alla fick äta vad de åt ifred och vi inte störde övriga cafekunder. 

Vi beställde för ett tag sen en ny bilstol åt Astor och den kom idag. Men vi är allt annat än nöjda. Den har tydligen varit någon form av modell eller utställningsexemplar. Dammig botten, fattas delar och kom i en Britax låda då det egentligen är en Axkid. Så nu skall vi försöka få detta uppordnat så skall jag visa bilder sen. Just nu lutar det dock till att vi skickar tillbaka den. 

Inga kommentarer: