måndag 16 september 2013

En dukning och sömniga barn


Rimma har hämtat en del av våra och sina egna kastruller samt skedar och varsin legobit och dukat så fint. Om man frågar vad man äter så svarar hon ALLTID: Ussi dvs Russin.


Sen har någon liten en satt en gatuborste i vår gran.


Två yrvakna ungar. Hur kommer det sig att just då man tror att de inte kommer att sova så länge så gör de det. SAMTIDIGT!!! Jag skulle haft tid att baka, fixa lingonen, städa eller göra vad som helst då de sov hela 2,5h i sträck. Grannen tvättade bilen och smällde i dörrarna 10m från vagnen och de bara sov. 


Hördu lillebror du tar inte min tutt!!! Han är ju dock bara intresserad av snöret. ;)
Har berättat åt Rimma att snart skall vi inte ha tutten längre. Den skall flytta till en kaninfamilj. Om några dagar skall vi väl försöka ta itu med dessa "problem" som vi har. Tutten skall alltså bort och Astor skall börja klara sig under natten utan att äta. Eller om han vill så tycker jag att en gång är helt ok men 7 gånger, det är INTE okej. 
Hur vi skall klara detta är sen en helt annan sak. Rimma kommer att tycka det är superjobbigt. Då man nämner orden ut och sova så säger hon: tuttu, Rimma tuttu. Och så gnäller hon hela påklädningen och blöjbytet tills hon får den. Då jag skall lägga henne i sängen på kvällen så frågar hon efter den precis när man lägger ner henne. 

Men nu skall de bort så det är bara att ta det som det kommer. Vill inte riskera tandproblem i framtiden. Jag har lidit alldeles tillräckligt med alla mina tandställningar och operationer så jag hoppas att Rimma slipper detta. Det kan hon ju förstås få iaf men då är det inte tutten som orsakat bettproblem utan något annat. 

2 kommentarer:

Tina sa...

Heja heja! Det ska nog gå bra med tutten, fortare än vad man tror har de glömt den! Lycka till!

Unknown sa...

Tack för kämpet. Tror jag skall ta och göra som du gjorde och klippa sönder en och visa att de har gått sönder. Så kanske det känns lättare. Funderade på att "ge bort dem" till en kaninfamilj men vem vet, hon kanske blir sur då. Sönder känns lite bättre ;)