torsdag 19 september 2013

Sluta med tutten och nappen

Rubriken stämmer nästan. Rimma skall sluta med tutten dvs nappen. Astor skall också sluta med sin "natt-tutt" dvs mig. 

Började dagen med att klippa bort själva tutt-delen på alla aktuella tuttar och satte alla de gamla i en påse. Sen då vi skulle gå ut och sova så berättade jag att tutten hade gått sönder. Konstigt nog så blev det inget skrik. Jag visade den åt henne, gav den åt henne och hon försökte suga på den. Hon ville ändå ha fast den i sin halare då hon skulle sova så jag satte dit den. Medan vi gick så hörde man emellanåt: Ojoj tuttu kikki (=oj oj tutten sönder). =) Men ingen panik.

Nu då vi skulle gå och sova så visade jag de som hon brukade sova med, att de också gått sönder. Hon ville ha med dem i alla fall. Så hon har dem där nu och somnade precis lika snabbt/långsamt som hon brukar. Vi får se hur det blir i natt nu då! So far so good!

Astor blev ammad till sömns, jag la ner honom i hans säng, som nu äntligen fått ett spjälskydd och botten sänkt ner. Han vaknade efter ca 20 minuter och nu har A varit därinne två omgångar och lugnat ner honom. Vi bestämde att han skall äta EN gång per natt från och med nu och det är A som sköter honom om han skriker. Jag klarar inte av det där hemska skriket och skulle ge bröstet direkt så han får göra det. Och så fattar ju Astor att av den där typen så får man ingenting.
Det kommer nog att bli svårt.

Men tänk hur svårt det blir om jag inte får sova!


Bye bye!

2 kommentarer:

Linda (kusinen) sa...

Åh! Var starka! Det är tufft men går så snabbt över!

Unknown sa...

Tack, det behövs!