fredag 20 september 2013

Hur det går med att sluta med tutten vol 2.

Klockan 6 vaknade båda ungarna. Klockan 6!!! Fattar ni hur tidigt det är i en familj var man normalt vaknar klockan 8 eller 9. 

Rimma vaknade ca 2-3 tiden jag gick och hämtade henne till vår säng, tog med en nalle åt henne. Klockan 6 vaknade hon och försökte gå ur sängen varpå jag sa att nej det skall du inte. Sen gallskrek hon en stund och vi satt på soffan i mörkret och jag förklarade att det var natt. 
Ungefär samtidigt konstaterar Astor att han också vill vakna. Så vi låg alla i vår säng och myste en stund och vi föräldrar fick konstatera att det var bara att gå upp.

Hon har inte frågat efter tuttarna en enda gång ännu idag men klockan är ju bara 11 ännu.

Astor däremot tyckte det här med att inte få chilla vid bröstet hela nätterna är lite jobbigt. Han åt en gång klockan 3.30-tiden och efter det så gick natten kanske lite bättre. Innan jag och A gick och la sig vid 00-tiden så hade han redan vaknat ca 10 gånger. 

Efter dessa 10 gånger så rosslade han lite och verkade snorig. Tänkte att det nog beror på att han skrikit så mycket men nu har han han lite snor idag också så nu håller han nog på att bli sjuk. Och då är det ju inte läge att börja med någon sömnskola :/ Vi får se hur det utvecklar sig nu under dagen. Han sover nu och har sovit i två timmar. Supertrött efter en jobbig natt.

Rimma och jag har gjort spenat-lax-lasagne och nu sitter jag och skriver detta och Rimma kollar på youtube på olika flygplan som startar och landar. Och jag är SÅÅ TRÖTT!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tsemppiä naapuriin!! Ajattele kuinka ihanaa on sitten kun saatte vihdoin nukuttua sen ekan pitkän yön!

Unknown sa...

Kiitos! Sitä odotellaan täällä! Olisi eilen pitänyt tajuta mennä ajoissa nukkumaan, mutta ei sitä tajunnut että ne herää jo kuudelta ;)