söndag 15 september 2013

Gårdsloppis


Vi var tidigt på plats till Gårdsloppiset. Sa igår kväll åt A att imorgon hänger du med på loppis, så du vet! Och sen då jag berättade att det kommer att finnas grisar så var det ju inte svårt längre ;)


Massor med bekanta ansikten och massor med grejer. Superkul med loppis! Nästan så jag blev inspad att spara alla barnkläder och sälja dem på nästa gårdsloppis. Grisarna var goda och jag shoppade lite (trots mitt shopping förbud). Fy på mig! Det blev en Polarn och pyret tröja åt Astor och en Bugaboo Organizer. Ja och Rimma nappade en liten liten Muminpappa i gratislådan innan vi gick. Den kommer dock att hamna i den där sen-när-jag-någon-gång-skall-göra-en-julkalender-med-en-sak-för-varje-dag-lådan. Hon är för liten för den ännu.

Då vi kom hem flinade vi upp oss



Sen på kvällskvisten fick jag nästan ett helt ämbare med lingon. Lyxigt! Tack M & P!!!




Och nu försöker jag få jobbig liten skrikande bebisunge i säng, fattar inte riktigt varför han är vaken ännu. Det är just typiskt då storasyster somnar ganska lätt för en gångs skull och man skulle få lite egen tid. Han ligger här på soffan och skriker och sparkar samt sysselsätter sig själv med en sked. Alla har vi våra söndagsnöjen. 

Inga kommentarer: