söndag 22 september 2013

Sjukstuga

Som vi befarade fick Rimma feber i natt. Och inte lite feber heller. Mitt i natten hämtade jag henne, gav värkmedicin som inte ens det ville ta ner febern. Hon skulle gärna stigit upp redan klockan 1 i natt. Nu far hon omkring som en virvelvind här fast hon har stegring ännu. VAR tar hon energin ifrån? Fattar inte att hon inte är trött.

Astor är snorig men mår bättre. A har så ont i halsen att han inte riktigt vill prata. Jag har ont i halsen. 

Astor har lärt sig krypa och stiga upp mot precis allting och man får vakta honom hela tiden. Astors sömnskola/äta EN gång på natten går väl inte så bra. Jag har ammat honom 3 gånger i natt, men…sittande i sängen och sen flyttade jag tillbaka honom till egen säng. Början av natten sov han bra, men då höll ju vi på tog hand om Rimma som bara grät och var ledsen. Så han har sovit i egen säng, men vaknat många gånger. 

Men Rimmas tuttarna är ett minne blott. Trots att hon är jättesjuk så har hon inte frågat efter dem sen igår. Hon har A´s gamla nalle "pikkunalle" som hon har istället. Och jag tänker inte säga att vi borde ha tagit bort tuttarna tidigare eftersom då skulle inte Rimma kanske ha fattat vart de försvunnit. Nu var hon tillräckligt stor för att fatta att de är sönder och under den där 2års gränsen. 

Och hörni, shit vilket åskväder i natt. Vaknade av att det blixtade och i samma sekund så small det till och lät som om grannlägenheten sprängdes i luften. Nästa gång det small till så skakade fönsterrutorna. Nästan så det blev lite otäckt.

Inga kommentarer: