torsdag 12 september 2013

En liten rymling och batatbröd


Alltså vet ni vad Astor gjorde i dag?!!! Något helt galet otroligt!!!

Rimma sov ute och Astor kröp omkring här hemma på golvet. Jag satt i soffan och läste Vasabladet. Tänkte att jag nu har en chans då Astor är så nöjd och far omkring för sig själv en stund. Efter ett tag så vaknade Rimma och jag hörde i babycomen hur hon ropade Mammaaaaa. Steg upp och skulle gå och hämta henne.
Går mot farstun och börjar fundera att det är nog lite tyst här…var tusan är Astor? DÖRREN ÄR ÖPPEN!!! Han har ålat sig ut! FATTAR NI! Ungen är 8 månader och hade rymt ut! Himla tur att Rimma råkade vakna just då så han hade inte hunnit så långt. Han låg med halv kroppen på våra stenplattor och resten ännu uppe på trappan. Jag hann ju tänka alla möjliga hemska tankar då jag såg att han låg där.
Men han hade ingen panik. Han låg med handen i munnen och babblade och tittade på omgivningen. Ingen nöd här inte. 
Sen då jag fattat att allt är ok så började jag skratta och garvade nog hur länge som helst. Och började tänka på vad grannarna skulle tänka om de sett detta. Vi skulle nog ha någon från barnskyddet här ganska snabbt. 

Tokiga unge! Han hade alltså sparkat upp dörren, brukar ha den bara lite stängd då barnen sover ute så jag kan öppna dörren om man vill gå ut utan att de vaknar. Astor är ju mycket stark så jag är inte förvånad att han fått upp den. Men att jag inte hörde något. 

Nå, huvudsaken att inget hände och nu får man vara mycket noggrann i framtiden då han tydligen gillar det där med att rymma ;)


Rimma och jag var ute och gick och tittade på bussar, mopon, bilar och lastbilar medan vi försökte få Astor att sova. 


Och sen bakade vi batatbröd. Rimma har inte varit intresserad av att baka innan men nu bestämde jag att hon skall vara det. Och hon tyckte det var roligt. Hon fick hjälpa till med en massa. Rörde om i batatmoset och hjälpte till med mjölet. Penslade med ägg och plockade nötter och frön ovanpå. Smakade på det färdiga gjorde hon också, men mest på smöret.

2 kommentarer:

Caziina sa...

Vilken buse den där Astor... ;-) Och spännande artiklar i det där Vasabladet då du inte hörde rymlingen.. ;-)

Unknown sa...

Ja hördu, får se vad han ännu kommer att ställa till med den där ungen. Han brås nog på sin morfar skulle jag tro ;) Jag kommer inte ens ihåg vad det stod i tidningen ens ;)