tisdag 24 september 2013

Höst i luften


Nu har vi verkligen höst i luften. Det är kallt, doftar höst och det är så otroligt mörkt om kvällarna. Jag gillar hösten, färgerna och det faktum att det inte finns några myggor. Det jag inte gillar är mörkret och kölden. 


Vi var ute och vandrade i våra hoods. Det byggs massor med nytt här. Alltid då jag går förbi dessa nybyggda hus så vill jag också bygga. Jag funderar på vilken tomt som skulle passa oss, vilket hus jag skulle ta och ganska snabbt så vaknar jag till och är såå lycklig över vår radhuslägenhet. Ja, jag skulle också vilja bo i nytt och fint men jag har inget behov av stort tomt ( = stort arbete,), stort hus (=mycket att städa), egnahemshus (=jag tål nog lite ljud från grannarna) eller alla de extra kostnader som det medför. Så jag är nöjd som det är nu. Bara jag skulle få röran rensad så skulle det vara ännu bättre.  


I dag var det så pass kallt att våra Bugaboo High Performace påsar åkte fram. Båda barnen sover skönt i dessa. Nästan så man vill ha en själv. 

Inga kommentarer: